Trump rozhodl: NASA poletí na Měsíc, na Mars a možná ještě dál!

Donald Trump v pondělí podepsal dokument Space Policy Directive 1, tedy změnu v národní vesmírné politice. Dle té by Spojené státy měly spolupracovat s partnery ze soukromého sektoru na projektech, díky nimž se lidé vrátí zpět na Měsíc a následně vyrazí na Mars – případně ještě dál.

„Směrnice, kterou dnes podepisuji, znovu zaměří americký vesmírný program na lidské zkoumání a objevování,“ uvedl Trump.

„Jedná se o první krok k návratu amerických astronautů na Měsíc poprvé od roku 1972, za účelem dlouhodobého průzkumu a využívání. Tentokrát nejen vztyčíme naší vlajku a zanecháme stopy – položíme základ pro případnou misi na Mars… a snad jednou, i na mnoho jiných světů,“ dodal.

Tato politika se zrodila z jednomyslného doporučení staronového National Space Council, kterému předsedá viceprezident USA Mike Pence. Kromě výše uvedených věcí zahrnuje rovněž ukončení stávajících snah NASA o vyslání lidí k asteroidu.

„NASA se těší, že podpoří prezidentskou směrnici, která strategicky sladí naši činnost k navrácení lidí na Měsíc a cestování na Mars… Tato práce představuje národní úsilí na mnoha frontách, přičemž Amerika ukazuje cestu,“ komentoval to administrátor NASA Robert Lightfoot.

Jako připomínka dosavadních úspěchů, kterých Američané na naší přirozené družici dosáhli (a na nichž bude nová politika stavět), byl do Bílého domu přemístěn vzorek měsíčního čediče získaný během mise Apolla 17.

Diskuze (31) Další článek: Japonský startup Ispace získal 90 milionů dolarů. Chce do dvou let přistát na Měsíci a postupně pokrývat povrch reklamou