x

Sondy Voyager stále letí vesmírem. Jak ovlivnily zábavní průmysl?

6.  12.  2017 | Jiří Černý | 4

NASA zveřejnila zajímavý článek o filmech, televizních pořadech, seriálech atd., které mají nějakou souvislost se sondami Voyager. Ty letos oslavily 40. výročí svého vypuštění.

Sondy Voyager už čtyřicet let plují vesmírem. Nesou důkazy o lidském životě Sondy Voyager už čtyřicet let plují vesmírem. Nesou důkazy o lidském životě

Oba Voyagery dosud shromáždily spoustu zajímavých informací o Sluneční soustavě. Sonda Voyager 1 se proslavila zejména tím, že už nějakou dobu putuje mezihvězdným prostorem. Její „sestřička“ zase dokázala prozkoumat všechny 4 obří planety: Jupiter, Saturn, Uran a Neptun.

Není divu, že dotyčné sondy neunikly ani pozornosti filmařů. Například ve snímku Star Trek: The Motion Picture se objevuje kosmická loď VGer – fiktivní Voyager 6, jehož inteligence byla výrazně posílena jistou mimozemskou rasou.

Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž zlaté desky, které Voyagery nesou. Hovoří o nich třeba agent Fox Mulder v seriálu Akta-X (epizoda Little Green Men). Mulder mj. tvrdí, že sondy minuly oběžnou dráhu Neptunu a od té doby už nám od nich nedorazily žádné zprávy. Ve skutečnosti však se Zemí komunikují pořád.

Herec Steve Martin zase v 64. epizodě Saturday Night Live zavtipkoval, že mimozemšťané už desky našli a odpověděli „pošlete více Chucka Berryho“ (na deskách je nahraný i Berryho megahit Johnny B. Goode).

NASA na Soundcloudu vystavila legendární nahrávky ze sondy Voyager NASA na Soundcloudu vystavila legendární nahrávky ze sondy Voyager

NASA nezapomněla ani na svět hudby. Úspěšný skladatel Dario Marianelli napsal houslový koncert Voyager, jehož světová premiéra se uskutečnila v roce 2014 v Brisbane. Píseň o Voyagerech složil také James Stretton (při příležitosti výše zmíněného výročí).

Další článek »