Nikdy jsem v tom neseděl, znám to jen z různých review, ale věci, které bych tomu vyčetl já, jsou dlouhé dobíjení řádu hodin, případně desítek minut u superchargeru a citelně zkrácený dojezd (údajně až o třetinu) se zapnutým topením nebo klimatizací. Jinak se mi to opravdu dost líbí. Dojezd kolem 500km na jedno nabití mi připadá jako už velmi rozumný."A jak je vidět, kdo může si nic podobného nekoupí"
Letošní březnové prodeje jen samotné Tesly:
Model X - 3900 ks
Model S - 4700 ks
Model 3 si předobjednalo přes 150.000 lidí"eAuto si pořídím, až se mu skutečně jak jízdními vlastnostmi, tak komfortem vyrovná"
Model S má teoretický dojezd min 320km, max 455km s menší baterkou a 557km s větší. Data z reálného provozu říkají, že 380-390km to opravdu zvládne, pak začne auto protestovat - naříká, že chce k nabíječce. Takže to nejsou dojezdy do úplného vybití, nicméně to by asi nebylo o moc víc.
Zrychlení z 0 na 100 za 3.2sKomfort - rozměry 4976 mm, 1963 mm, 1435 mm (pro srovnání nová, větší oktávka 4 659mm, 1814mm, 1461mm)
Hlučnost oproti spalovacímu motoru naprosto mizivá.
Nabízí se v umělé kůži místo pravé (to aby vegani neřvali), nicméně ta napodobenina už je dneska velmi slušná.
Navíc to auto se může řídit zcela samo, při asi poloviční nehodovosti oproti lidem - jaký komfort ještě chcete?Ekologie a recyklace baterií - teď to nemůžu najít, tak možná nebudu přesný, ale četl jsem něco v tom smyslu, že i kdybychom nahradili všechna auta na světě elektromobily, tak celková hmotnost baterií bude zhruba stejná, jako součet hmotnosti baterek ve všech dosud prodaných mobilních telefonech.
Co se týče degradace kapacity, tak po prvních 50.000km klesne kapacita baterie a tím i dojezd průměrně o 6% a pak každých 50.000km o cca 1% - tohle kupodivu nejsou data od samotné Tesly, ale nasbíral je nadšenec Merijn Coumans od majitelů Tesly S, takže ze skutečného provozu - žádná teorie.