x

Šéf Volva: Nastal čas skoncovat s dieslovými motory. Půjdeme cestou Elona Muska

Přidat příspěvek Zpět na článek

bluehawk, 19. 5. 2017, 12:52

Do auta, ktere je rizene androidem, bych tedy nikdy nesedl. Pouzivam android dnes a denne, v telefonu mi nevadi, tam nejde o zivot, ale v aute? Androidu sveri takovou vec jen naprosty silenec.

Odpovědět

zmfcz, 19. 5. 2017, 13:10

Do auta, ktere je rizene zenou, bych tedy nikdy nesedl. Pouzivam manzelku dnes a denne, v telefonu mi nevadi, tam nejde o zivot, ale v aute? Zene sveri takovou vec jen naprosty silenec.

Odpovědět

alien.cz, 20. 5. 2017, 23:07

Ty jsi ale pitomec.

Odpovědět

mexxxe, 19. 5. 2017, 13:48

Nikdo neřekl že bude auto řízeno androidem. To ma na starosti řídící jednotka... android bude os pro přední panel a to je úplně něco jinýho.

Odpovědět

mpolan, 19. 5. 2017, 17:55

Vcelku je to ale fuk, v autě nemá android co dělat. Představa, že se mi najednou sekne navigace v důležitém místě, nebo vypoví jiná funkce, protože si droid zrovna postaví hlavu, je přinejmenším nepříjemná. Každý takový problém potom výrazně odvádí pozornost od řízení auta a přispívá k vyššímu riziku dopravní nehody.

Odpovědět

dolph1888, 19. 5. 2017, 13:14

Zapomněl dodat, protože jsme nesmyslnými dotacemi a pokroucením trhnu nuceni. Honba za snižováním CO2, NOX již dosáhla technických možnosti, resp. jak Volvo říká - nevyplatí se další vylepšování, ale proč se nevyplatí že? Elon také musí ždímat zaměstnance: http://ekonomika.idnes.cz ... a přitom on má nákup z velké části dotován, veřejné úřady i soukromníci jsou přímo pobízení, za peníze daňových poplatníků (všech), aby si ty bateriové křápy s houby dojezdem a vůbec komfortem pořídily. A jak je vidět, kdo může si nic podobného nekoupí, pro běžný provoz řemeslníka, firmy i běžnou rodinu je takové auto jen pro zlost a žena snad může dostat jiný dárek, než nákupní vozítko. > Jsem velmi zvědav kde chtějí pro tolik zamýšlených vozů brát energii (použitelnou, tedy ne z obnovitelných zdrojů, max. 30%, zbytek musí pokrýt stabilní fosilní, jaderný zdroj), jak chtějí vybudovat tak nákladnou infrastrukturu pro dobíjení mld. aut, také kde natěží a jakým způsobem (ekologické barbarství), vzácné kovy, kde a za jakých podmínek budou lidé vyrábět / recyklovat ty šílené počty baterií (Indie, Čína zase víc nádorů?). > Zůstanu u benzinu a eAuto si pořídím, až se mu skutečně jak jízdními vlastnostmi, tak komfortem vyrovná.

Odpovědět

Tehomas, 19. 5. 2017, 16:50

Nikdy jsem v tom neseděl, znám to jen z různých review, ale věci, které bych tomu vyčetl já, jsou dlouhé dobíjení řádu hodin, případně desítek minut u superchargeru a citelně zkrácený dojezd (údajně až o třetinu) se zapnutým topením nebo klimatizací. Jinak se mi to opravdu dost líbí. Dojezd kolem 500km na jedno nabití mi připadá jako už velmi rozumný.

"A jak je vidět, kdo může si nic podobného nekoupí" Letošní březnové prodeje jen samotné Tesly: Model X - 3900 ks Model S - 4700 ks Model 3 si předobjednalo přes 150.000 lidí

"eAuto si pořídím, až se mu skutečně jak jízdními vlastnostmi, tak komfortem vyrovná" Model S má teoretický dojezd min 320km, max 455km s menší baterkou a 557km s větší. Data z reálného provozu říkají, že 380-390km to opravdu zvládne, pak začne auto protestovat - naříká, že chce k nabíječce. Takže to nejsou dojezdy do úplného vybití, nicméně to by asi nebylo o moc víc. Zrychlení z 0 na 100 za 3.2s

Komfort - rozměry 4976 mm, 1963 mm, 1435 mm (pro srovnání nová, větší oktávka 4 659mm, 1814mm, 1461mm) Hlučnost oproti spalovacímu motoru naprosto mizivá. Nabízí se v umělé kůži místo pravé (to aby vegani neřvali), nicméně ta napodobenina už je dneska velmi slušná. Navíc to auto se může řídit zcela samo, při asi poloviční nehodovosti oproti lidem - jaký komfort ještě chcete?

Ekologie a recyklace baterií - teď to nemůžu najít, tak možná nebudu přesný, ale četl jsem něco v tom smyslu, že i kdybychom nahradili všechna auta na světě elektromobily, tak celková hmotnost baterií bude zhruba stejná, jako součet hmotnosti baterek ve všech dosud prodaných mobilních telefonech. Co se týče degradace kapacity, tak po prvních 50.000km klesne kapacita baterie a tím i dojezd průměrně o 6% a pak každých 50.000km o cca 1% - tohle kupodivu nejsou data od samotné Tesly, ale nasbíral je nadšenec Merijn Coumans od majitelů Tesly S, takže ze skutečného provozu - žádná teorie.

Odpovědět

Tehomas, 19. 5. 2017, 16:52

Abych předešel tvrzení, že si odporuju - zmiňoval jsem na počátku dojezd kolem 500km, které má mít model 3. To, co dále uvádím za čísla, to je existující model S.

Odpovědět

dolph1888, 19. 5. 2017, 17:26

Máš to správně, jenže máš data, která ti dal výrobce, případně jsou to testy z různých placených médií, opět pod taktovkou výrobce, třeba u baterií se to běžně uvádí. Skutečnost v reálu je jiná, pokles kapacity u velmi drahé baterie (v poměru k ceně vozu), i malý znamená už znatelné snížení dojezdu. 500 km je zbožné přání, i ta "nejlepší" auta (vč. Tesly) jsou rády za 300 km (vynechávám max. možnou kapacitu, která ještě zvýší cenu vozu i hmotnost) a to nepočítám, že v létě jede klimatizace a v zimě topení, případně muzika. Běžná autíčka pro smrtelníky (přesto drahá) mají dojezd do 200 km, když budeš mít lehkou nohu. Dobíjení v řádu hodin není pro běžné užívání použitelné, představ si, třeba hodinového manžela, nebo zedníka, co jede z jedné práce do jiné (nasmlouvané) a měl by někde hodiny čekat?! Uvědom si, že nejsou jen IT, úřednické profese, či manželka. Jediná možnost jak to řešit je výměna baterie a zde padá tvá úvaha, že jejich součet je součtem těch do jiných zařízení či mobilů, již vyrobených. > Doporučuji ti si najít prodejní místo, kde tyto auta zapůjčují a vyzkoušej si ho. Otec ho zkoušel (je na takové hračky) a neprojel snad ani městem (Prahou), byl tam za příbuznými, tak se svezl.

Odpovědět

Tehomas, 20. 5. 2017, 09:28

Hodinový manžel nebo zedník? Kolik asi tak objede denně zákazníků? Hádal bych že na tu výpomoc v domácnosti tak 4 a zedník bude několik dní po sobě u jednoho, ale řekněme že 10. Jak daleko budou od sebe? Stovky kilometrů? To by musel být hodně vyhlášený řemeslník a strávil by víc času na cestách než prací, ať jezdí čímkoliv. Majitel elektroauta ho typicky nechá nabít přes noc a nenabíjí cestou, takže by ty hodiny, které připadají jako problém i mně, zrovna tady nevadily. Ty jsou problém spíš, kdybyste se rozhodl vyrazit takovým vozítkem na dovolenou. Větší problém je, že takovémuhle řemeslníkovi by se osobák prostě nehodil, ať je poháněný elektžinou nebo benzínem. A jestli jsou nějaké dodávky na elektřinu, to prostě nevím. Ta data o dojezdu kolem 380-390km jsou z reálného provozu - když vygooglíte jméno Merijn Coumans, najdete tabulky a grafy dat získaných od konkrétních lidí. Poznámka o lehké noze u elektroauta postrádá smysl - styl jízdy má na dojezd mnohem menší vliv než u spalovacích motorů. A to i u těch, které nepoužívají rekuperaci. Takže abych se vrátil k původnímu tvrzení - elektroauta díky pomalému dobíjení a celkem omezenámu dojezdu nejspíš nejsou pro každého a dají se snadno najít obory (dálková doprava) a situace (nemám garáž a auto parkuje někde na ulici), kdy se spalovací motor bude hodit líp, ale naopak pro potřeby hodně velkého množství lidí si myslím, že budou nejen dostatečná, ale budou výhodnější než klasika a tvrdit, že kdo může si nic podobného nekoupí, prostě není pravda. To, že je dost lidí, kteří je chtějí, dokládají prodeje.

Odpovědět

dolph1888, 20. 5. 2017, 10:46

Nerozebírej bludy, kup si to auto, zapůjč si ho na delší používání. Pak teprve hodnoť, auto které např. z Prahy nedojede pomalu ani do Brna či Ostravy bez toho, aby se hodiny nabíjelo je prostě většině lidí k prdu. Nejedeš stále stejnou rychlostí, jsou třeba rozjezdy i brzdění v zimě topíš, v létě chladíš, co dodat! Vycucat hodnoty z prstu umí každý, kdyby ta auta byla tak super, tak je mnoho lidí, kteří nemají problém dát za auto i 3M a mopeda třeba 8k. A přece si nekoupí ani eAuto a nevyžadují eMoped, proč myslíš, že to tak je? > Zedník třeba pracuje na zakázku a při výměně oken je schopen mít až 6 - 8 klientů denně (1 - 2 hod. na práci), kdy oni nebydlí u sebe, hodinový manžel i více, jsou to často drobné práce, které netrvají dlouho. Ty jsi nikdy manuálně nepracoval viď?

Odpovědět

marts, 20. 5. 2017, 16:39

Čistě teoreticky, kdyby to eAuto měl řemeslník po dobu kdy pracuje napíchnuté na nabíjení, tak by mu to dojezd v podstatě neomezovalo.

Odpovědět

dolph1888, 20. 5. 2017, 17:16

V takovém případě by musela být všude veřejně dostupná infrastruktura, nabíjecí stanice. Po zákazníkovi nic takového (za jeho $) chtít nemůžeš, přece jen to už není odběr jako třeba vrtačka. Navíc v místě nemusí být potřeba (infrastruktura) a pochybuji, že tam někdo takovou síť bude budovat ze své vůle, máš instalace kde takovým autem vyhodíš jističe raz, dva. Všechny tyto úvahy jsou budoucnost, nejistá budoucnost. Nevím jak ty, ale já nevím přesně co bude za 10 či 20 let a nemusí to být jen eAuto na dnešní typ chemických baterií (nevěřím, že mají potenciál na výrazné zlepšení), také může nastat světové stěhování národů, míchání kultur, tím vznikajících občanských válek, které přerostou v tu III.

Odpovědět

Jaroslav Bereza, 20. 5. 2017, 11:00

U ropy nemůžeme zůstat furt, protože jí jednou vytěžíme. Až tu budou poslední nevytěžené zbytky, tak to bude dávat několika státům příliš velkou moc. Možností pro získání elektřiny je ale mnoho.

Vytěžení ropy je prostě nevyhnutelné a nechávat to na poslední chvíli se mi nezdá jako dobrý nápad. Kovy v bateriích by měli jít recyklovat.

Odpovědět

Zyzzy, 22. 5. 2017, 01:18

Předpokládám, že s rozvojem autopilotů se rozvinou i "taxi" služby, či "půjčovny" aut. Jaký smysl pak bude mít pořizovat si vlastní auto, které Vám po většinu času bude stát nevyužité někde u domu/práce, když byste si mohl velmi levně objednat auto pro konkrétní cestu? Pak bude dostačující pro pokrytí poptávky lidí mnohem menší množství taxi aut a s dojezdem by také neměl být problém - při delší trase zkrátka přestoupíte z jednoho vozu do druhého a vybité auto se zajede nabít do nejbližšího "depa"...

Odpovědět

dpcstb, 19. 5. 2017, 17:56

suhlas. na naftu treba uvalit aspon 3x vyssie dane.

Odpovědět

mcsafety, 19. 5. 2017, 19:18

A na debilitu aspoň 100x, ale to byses nedoplatil.

Odpovědět

Nedos., 19. 5. 2017, 19:49

Volvo už jednou do krachu přivedli, že ho ted vlastní číňan, půjde to i podruhý.

Odpovědět

JohnST, 19. 5. 2017, 21:11

Uz to ten sef Volva dementoval co vyhlasil. Je to len velkohuby populizmus a zvasty. Volvo by bez dieselov skrachovalo.

Odpovědět

MainMan, 20. 5. 2017, 20:44

Neeee, Volvo nee :-(

Odpovědět

Pavel Götze, 21. 5. 2017, 19:50

Zajimavy by bylo spise vedet, jaka by byla realna poptavka bez dotaci. Ono je to vazne podivne, kdyz clovek, co vlastni 10 let stare auto, protoze na lepsi nema, dotuje superauto movitym lidem. Asi jako kdejaky cesky dedula u televize dotuje lidem solary. Ze bych z toho nejak vyskal do stropu, to teda ne. Dnes uz kazdej dela business za statni penize a jeste je to cool.

Odpovědět

Další mobilní weby