Průzkum mezi 20 tisíci zaměstnanci v 21 evropských zemích včetně Česka podle Microsoftu ukázal, že i přes zavádění nových technologií produktivita a kreativita v řadě podniků stagnuje.
Ze studie dokonce vyplývá, že pouhých 8 % českých zaměstnanců má pocit, že jsou opravdu produktivní. A Česko zaostává i v adopci digitálních technologií.
Většina českých zaměstnanců o své práci podle průzkumu silně pochybuje
„Jen nakoupit technologie nestačí. Musíte hlavně nakoupit svoje zaměstnance, protože digitální transformace je o lidech,“ říká generální ředitel českého a slovenského Microsoftu Rudolf Urbánek.
Nákup softwaru a služeb a náhrada papíru opravdu nestačí. Digitální transformace stojí a padá na firemní kultuře jako takové a ta česká se podle průzkumu nejčastěji potýká s tím, že mnohé firmy stále měří spíše čas strávený v práci než to, jakou má kvalitu.
Dále to skřípe ve schopnosti pracovat společně, v efektivních týmech – a propojenosti. Zároveň však v absenci samostatné práce a zodpovědnosti a lpění na přesném zadání a jeho formálním zpracování.