Potraviny

Téma Potraviny na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Geneticky modifikované vepřové na obzoru. Firma chce chovat prasata geneticky obrněná proti nebezpečnému viru | Foto: Public Domain Pictures

** Britská firma Genus chce zavést ve světě chov geneticky modifikovaných prasat ** Zvířata jsou odolná k nebezpečné virové nákaze ** Pokud záměr firmy vyjde, bude její prase prvním masově chovaným geneticky modifikovaným zvířetem

7.  3.  2024 | Jaroslav Petr|6

Genetika
Zákaz masa by měl na svět obrovské dopady. Většina lidí s takovými vůbec nepočítá | Foto: rawpixel.com

** Volání po vegetariánství či veganství zaznívá stále silněji ** Často je přechod na ryze rostlinnou stravu prezentován tak, že „stačí jen chtít“ ** Co by se ale stalo, kdyby hned zítra všichni obyvatelé planety tohle volání vyslyšeli?

27.  12.  2023 | Jaroslav Petr|100

Jídlo
Zelené salámy prozradily, že nejradši máme sebe, pak zvířata a až pak životní prostředí | Foto: Taz, CC BY 2.0

** Volání po trvale udržitelném rozvoji zaznívá v Evropě velmi silně ** Zajímavý výzkum vztahu spotřebitelů k udržitelnému rozvoji nyní publikovali němečtí vědci ** Vyplývá z něj, že ochrana životního prostředí není ani u „zelených“ Němců na prvním místě

2.  11.  2023 | Jaroslav Petr|10

EkologieJídlo
Energetické nápoje s taurinem by mohly být lékem proti stárnutí. Chce to ale provést testy na lidech | Foto: Pxfuel

** Aminokyselina taurin utužila stárnoucím opicím zdraví a myším a červům prodloužila život ** Myši, kterým byl podáván taurin, žily až o 12 % déle než myši, které tuto aminokyselinu nedostávaly ** Užívání taurinu se ale nedoporučuje dřív, než budou známy výsledky testů s lidskými dobrovolníky

23.  6.  2023 | Jaroslav Petr|18

PotravinyZvířataStárnutí
Zásobte si lednici kvalitními, přitom levnými potravinami
 | unsplash.com

Zásobte si lednici kvalitními, přitom levnými potravinami

S trochou šikovnosti a několika užitečnými tipy lze i v dnešní době zásobit domácnost kvalitními, avšak cenově přívětivými potravinami. Nejlepším společníkem pro akční nákupy se bez pochyb staly slevové letáky. Kde je hledat a jakými dalšími tipy se řídit?

Toxické chemikálie z opotřebených automobilových pneumatik se mohou dostat až na váš talíř | Zdroj: Unsplash.

14.  5.  2023 | Karel Kilián|15