x

Nová Škoda Fabia: lehká změna designu skrývá technické libůstky

8.  2.  2018 | Jan Mička | 9

Automobilka Škoda dnes zveřejnila snímky inovovaného modelu Fabia, který bude mít premiéru na blížícím se ženevském autosalonu. Na první pohled se nic moc nezměnilo, ale nás zajímají především technologické novinky. A na to, že se jedná jen o tzv. facelift stávajícího modelu, jich přibylo překvapivě dost.

Nejkrásnější Škodovka: Sporťák Škoda 1100 OHC má 60 let, ale ohromuje dodnes Nejkrásnější Škodovka: Sporťák Škoda 1100 OHC má 60 let, ale ohromuje dodnes

Spíše než na drastické změny designu se modernizovaná Škoda Fabia zaměřuje právě na techniku. Přední světlomety nově využijí diodový zdroj, jsou výrazně užší a jejich spodní linie stoupá k ostřeji tvarované masce chladiče. Diody se poprvé objeví i vzadu. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Uvnitř se zapracovalo na přístrojovém štítu, dekoračních prvcích, potahových látkách čalounění sedadel. Palubní infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám však zatím Škoda neposkytla.

Auta budoucnosti: V tomto se budete za pár let vozit Auta budoucnosti: V tomto se budete za pár let vozit

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu včetně detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání, a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení.

Šéf Volva: Nastal čas skoncovat s dieslovými motory. Půjdeme cestou Elona Muska Šéf Volva: Nastal čas skoncovat s dieslovými motory. Půjdeme cestou Elona Muska

A změny se dotkly i motorů. S naftovým motorem, konkrétně čtrnáctistovkou TDI, je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW), přičemž automatická převodovka bude volitelně dostupná pouze u nejsilnějšího agregátu. Novinkou jsou filtry pevných částic pro přeplňované verze.

Článek připravila Autorevue.cz

Další článek »

Diskuze
9 příspěvků
Témata článku: Automobily, Zajímavosti, Design, Škoda, Škoda Fabia, Změna designu, Automatické přepínání, Drastická změna, Externí zařízení, První pohled, Bezpečnostní systém, Facelift, Třetí generace, Fabia, Reálný čas, Inovovaný model, Libůstka, Dopravní situace, Swing, Technologická novinka, Diodový zdroj, TDI, Navigační systém
Sdílet článek
Další mobilní weby