x

Nejnovější videa pořízená astronauty z ISS vám svou krásou vyrazí dech!

14.  11.  2017 | Jiří Černý | 4

Johnson Space Center zveřejnilo kompilaci krátkých videí pořízených současnými členy Expedice 51… a je opravdu o co stát! Mimo jiné i proto, že úchvatné záběry podtrhává skladba The Sound of Silence – respektive její coververze od americké heavy metalové skupiny Disturbed.

I když sonda Juno nemá kameru, podařilo se vytvořit působivé video z jejího obletu kolem Jupiteru I když sonda Juno nemá kameru, podařilo se vytvořit působivé video z jejího obletu kolem Jupiteru

Jde o skvělou metaforickou volbu, protože vesmír si obvykle asociujeme s obrovským vakuem, ve kterém se jak známo zvuk nešíří. Nicméně pro posádku ISS realita zase až tak tichá není.

Jak před několika lety vysvětlil Garrett Reisman z NASA, pokud astronaut opustí prostory stanice, něco málo přece jen slyší. „Většinou jde o zvuky čerpadel a ventilátorů, které zajišťují cirkulaci vzduchu a vody ve vašem skafandru,“ konstatoval v rozhovoru pro Slate.

„Není to strašně otravné nebo tak něco, ale nejde ani o tiché opuštěné prostředí, ve kterém kromě vlastního dechu neslyšíte žádný jiný zvuk, jak je často vykreslováno ve filmech,“ dodal.

Nyní si ale už přehrajte dotyčnou kompilaci a vychutnejte si záběry na noční rozzářená velkoměsta, světelné záblesky při divokých bouřích a mnoho dalších fascinujících věcí.

Jak to vypadá, když roztočíte fidget spinner ve vesmíru Jak to vypadá, když roztočíte fidget spinner ve vesmíru

„Sdílejte jedinečnou tichou krásu naší planety se všemi spolucestujícími na této naší kosmické lodi Země,“ uvedlo Johnson Space Center.

Zdroj: ScienceAlert