Je tomu přesně padesát let od doby, kdy 9. dubna 1967 na svoji první cestu vzlétl Boeing 737. Trh si žádal letadla pro krátké a střední vzdálenosti, které tenkrát Boeingu chyběly, potřeboval proto nový model
Jednalo se o testovací „panenský“ let prvního ze šesti prototypů Boeingu 737-100. V kokpitu byli jen firemní piloti Brien Wygle a Lew Wallick. Startovali ze Seattlu a po 2,5 h dosedli v Everettu.
V prosinci 1967 získal Boeing 737 potřebná povolení pro komerční lety. Už na sklonku roku dostala první letoun německá Lufthansa, která s ním začala od 10. února 1968 létat.
Celkem bylo těchto modelů, které využívaly díly jiných Boeingů, vyrobených jen třicet a žádný už není v provozu. Kromě Lufhansy si ho neobjednala žádná z významných aerolinek. Americké United Airlines si počkaly až na prodloužený Boeing 737-200.
Boeing 737-100 bylo malé letadlo. Díky šesti sedadlům v řadě a umístění motorů pod křídly se do něj ale vešlo hodně cestujících (85–124). Boeing také ušetřil místo palubního inženýra a konfigurace dvoučlenná posádka plus palubní personál se u komerčních letů brzy stala standardem.
Boeing 737-100 měl dolet 3 360 km a dostup 10 700 m. Dva motory Pratt & Whitney JT8D mu daly cestovní rychlost 780 km/h a maximální 876 km/h. Na délku měřil 28,7 m, na šířku 28,4 m, výšku měl 11,3 m. Všimněte si, že délka a rozpětí křídel jsou v podstatě shodné.
Prohlédněte si komentovanou galerii.