x

60 let starý Volkswagen s motorem ze stíhačky překonal rychlost 482 km/h

Přidat příspěvek Zpět na článek

Mokashi, 19. 5. 2017, 20:06

A chcete mít nejrychlejší koloběžku? Přimontujte ji na ten motor a pojede 500 za hodinu.

Odpovědět

MainMan, 20. 5. 2017, 14:30

Doporučuju najít si na YouTube Colina Furzeho, který se specializuje na (kromě dalších rekordy překonávajících věcí) přídělávání pulzních motorů domácí výroby k čemukoliv (včetně varné konvice).

Odpovědět

KamTom, 19. 5. 2017, 20:13

mistrovsky kousek urcite to pomuze lepe chapat lety do vesmiry kdyz je to s raketovym motorem a kazdy takovy pokus urcite sleduji lidi z oboru a berou z toho zkusenosti a i kdyz to vypada jako blbost, tak to ma vyznam to jen vy tady nevidit do hloubky!!!

Odpovědět

Mokashi, 20. 5. 2017, 01:59

je tam proudovy motor ze stihaciho letounu, zadny raketovy a zbytek je taky blabol.

Odpovědět

kapitan Hou Lee Fuk, 20. 5. 2017, 03:18

Přidejte do miga 15 motor že škodovky a neujede ani centimetr

Odpovědět

Yarda, 20. 5. 2017, 09:26

Nedávno jsem viděl článek, že se laboruje s přidáním motoru (asi elektromotoru) do podvozku dopravního letadla, když popojíždí po letišti, nemusí k tomu používat reaktivní motory a mělo by se ušetřit dost leteckého petroleje.

Odpovědět

kapitan Hou Lee Fuk, 20. 5. 2017, 13:12

Reaktivní motory, TY ses hustey

Odpovědět

Vlasta Holeček, 20. 5. 2017, 14:37

Hustej, proč? Reaktivní motor používá většina letadel.

Odpovědět

Yarda, 20. 5. 2017, 09:23

Nevím, jak se to dělá dnes, dřív se poměrně běžně používaly olétané motory ze stíhaček, třeba na železnici, aby odfoukly sníh a námrazu z výhybek (jeden takový na vozíku jsem vídával na místním nádraží). Údajně se něco takového používalo i na vojenských letištích. Někde měli takový motor ze stíhačky na V3S. Řízci měli nápad, že na VPD rozjeli V3S, hodili tam neutrál a nahodili reaktivní motor. Nevím, kde, ani zda se to stalo a jak to dopadlo.

Odpovědět

MainMan, 20. 5. 2017, 14:34

Na Admirálu Kuzněcovovi používaji ještě teď traktor s motorem z Migu 15 vepředu. http://i.dailymail.co.uk/ ...

btw i když hoření kerosinu je taky chemická reakce, proudovým motorům se reaktivní neříká

Odpovědět

Vlasta Holeček, 20. 5. 2017, 14:50

No, říká se často i tryskové motory. Proudové motory jsou podruhem reaktivního, čili tryskového motoru, takže to není chyba jen ne úplně obvyklé slovo. Nebo spíš anglismus.

Odpovědět

Kate s, 21. 5. 2017, 21:44

Ale říká. A ne podle chemické reakce (která probíhá i ve spalovacím motoru), ale podle toho, že funguje na základě akce a reakce.

Odpovědět

kapitan Hou Lee Fuk, 22. 5. 2017, 01:11

Taky že ničeho jinyho ti ruští negři nejsou schopní

Odpovědět

DDRatm, 22. 5. 2017, 10:04

To vypadá spíš na československý motor M-701 z legendárního Delfína. Mimochodem proudové rozmrazovače s těmito motory jezdí po letištích i na západ od nás: http://www.automobilrevue ...

Odpovědět

Yarda, 21. 5. 2017, 15:57

Nebo třeba tohle (ale prý to není pravda): ------------------------------------- Pred nekolika mesíci byla arizonská dálnicní policie upozornena, ze nad jedním úsekem dálnice proletelo nízko tryskové letadlo a narazilo do skály nad dálnicí, vybuchlo a shorelo. Highway Patrol jsou muzi cinu. Ihned nasedli do sluzebních vozu a rítili se na urcené místo. Jeste pred tím upozornili na havárii kontrolory letového provozu. Tem vsak zádné letadlo nechybelo… Udané místo nasla Highway Patrol snadno. Ze skály nad dálnici se stále jeste kourilo, místo bylo dobre patrné jiz z dálky. Kdyz se muzi zákona dostali ke kráteru, který na míste zbyl, zustali stiffed, stajf cili zkoprnelí. Z doutnajícího kráteru nevycnívala zád superrychlého bojového letounu, nýbrz ohorelé zbytky kufru automobilu Chevrolet Impala! To je takové to velké hranaté auto, které jako americký taxík vystupuje ve vsech seriálech, kterými nás krmí televize Nova. Auto s petilitrovým motorem; vází kolem dvou tun. Díky citelnému císlu zjistila policie majitele, kterým byl Wile E. Coyote. A ten svým blizním, na rozdíl od pilotu, skutecne chybel. Ne vsichni ovsem byli jeho smrti prekvapení, nekterí jeho poslední jízdu zazili na vlastní oci. Podle nich se vsechno událo takto:

Díky tomu, ze armády na celém svete nejsou zrovna nejporádnejsí, dají se po nich obcas najít ruzné veci, které navíc nikdo nepostrádá. Jsou to veci mnohdy velmi bizarní. Tak se stalo, ze tito pánové nasli startovací raketu na pevné palivo JATO, která slouzí pretízeným nákladním letadlum C-130 Hercules, aby mohly vzlétnout z velmi malé plochy. Co s takovou nádhernou veci? To se preci musí vyzkouset! Taková vec nelezí na silnici kazdý den! Pánové se rozhodli a namontovali raketu na strechu Chevy Impala. To je preci solidní a pevný vuz (neco jako Volha). Raketa sama vází kolem metráku. Pro porovnání – sest techto raket zvedne sedmdesátitunového Hercula z fotbalového hriste. Ted zbývalo najít patricne dlouhý rovný úsek dálnice v arizonské pousti. Po chvíli hledání tu byl: ideálne rovný, tri míle dlouhý úsek, bez jediné zatácky. Ta byla az na konci… Co se delo pak? Pokusník nasedl do svého vozu a zapálil raketu. Místo zázehu nasli policisté snadno: asfalt na silnici chybel, kolem byl rozpustený. Maximální tah vyvine raketa po peti sekundách… V tu chvíli Chevy prekrocil rychlost 350 mil (560 km/h). Stále zrychloval. Plný tah rakety hnal auto sílenou rychlosti po dvacet az petadvacet sekund… Vlastne, hnal by ho i dále, ale byla tam ta nestastná zatácka. Ve chvíli síleného zrychlení zazíval ridic pocity pilota stíhacky F-14, který provádí soubojové obraty na rezimu plné forsáze. Po dvou a pul mílích bylo jasné, ze je rovný úsek dálnice asi trochu krátký. Ridic se rozhodl brzdit. Svedkem jeho úsilí byly zbytky pneumatik a zbytky brzd. Pak se z ridice stal pilot… Dvoutunová Impala se vznesla a raketa ji hnala proti skále. Ve výsce 38 metru do ní narazila a vyhloubila kráter metr hluboký. Z chrabrého pokusníka nasli jen pár kostí a zubu. V nalezené cásti volantu byly jeste zaryté nehty…

Odpovědět

XLADI, 26. 5. 2017, 22:23

Na železnici se používaly a fungovalo to , bohužel to bralo i štěrkové lože, takže nic moc, pak se muselo dosypávat a upravovat.

Odpovědět

dolph1888, 20. 5. 2017, 10:12

Ale jo, líbí se mi to. Jen mě takové věci (nemluvím o pesimismu, konstatuji), bavily někdy ve 13 - 15 letech, přece jen, dnes je považuji za zbytečnost. Za zajímavé je považují zase dnešní 15 letí. Což ovšem nic nemění na tom, že těch 15 bych hned zase bral a klidně za všechno co mám.

Odpovědět

Další mobilní weby